LASERTERAPI

MLS laser terapi är en innovativ laser behandling, då den kombinerar och synkroniserar 2 specifika laserljus, var och en har en egen särskilt effekt. Denna möjligheten förstärker därmed alla kända positiva effekter som olika laserljus har vid behandling av olika tillstånd.

laserterapi

Hur fungerar MLS laserterapi?

MLS laser kombinerar och synkroniserar 2 specifika laserljus, var och en har en egen särskilt effekt. Denna möjligheten förstärker därmed alla kända positiva effekter som olika laserljus har vid behandling av olika tillstånd.

Kontinuerligt laserljus med våglängd på 808 nm verkar snabbt på inflammation och ödem (svullnad). Effekt för dessa tillstånden kan ofta ses inom 24 -36 timmar.

Pulsad laserljus med våglängd 905 nm har en mer direkt effekt på smärta, då den verkar bättre på nervfiber som stimulerad smärta. Den är mindre effektiv på inflammation och ödem (svullnad), då den pulserar och har en lägre medeleffekt.

När man använder dessa 2 laserljus samtidigt som är unikt för MLS laser, så täcker vi dom vanligaste symptomen som man oftast har i AKUT skede.

”OPTIMALT borde en inflammation vara över efter en vecka, om förutsättningarna tillåter det”

VIKTIGT!! Vi hindrar/stoppar inte en inflammation som olika antiinflammatoriska tabletter gör. Vi stimulerar en inflammation att gå snabbare över. En inflammation är kroppens sätt att reparera/återuppbygga sig själv, så det är mycket viktigt att inflammationen inte hindras. Men Vi vill inte ha den för länge, då det kan börja bildas ärrbildningar i vävnaden som är inflammerad.

HITTA KLINIK & BOKA TID

Tidsboking sker enklast online via länken nedan. För akut tid, kontakta din närmaste klinik.

Alla behandlingar måste avbokas senast 24 timmar innan bokad tid annars sker full debitering.